Måndag

2008-11-10 @ 19:44:37

yeah arbetslös AB, roligare kan man verkligen ha, och så springer man nu 1 gång i veckan på något som heter Kunskaps Companiet som arbetsförmedlingen har kasstat in mig i för att göra något åt min "situation"...
tror verkligen inte det hjälper så mycket att snacka skit och skriva lite papper när det är jobb ja vill ha.
märkligt att staten kan kasta pengar på att lära oss prata i telefon och vara sociala samt lära oss skriva CV och personligt brev men även utvecklas som personer och hitta våra starka sidor.
kära nån ja är rätt skeptisk då ja behandlar telefon som en sambo och är verkligen inte rädd för att snacka med folk.
sjukt ju den ända dagen i veckan som är den mest meningslösa.

by the way så är jag helt hoocked up på Timbuktus nya låt " Tack för kaffet" hemskt skön finns att se på Youtube.
kan starkt rekommendera den.

sen lär man ju också få tummen ur arslet och sälja massa bil-ljuds saker som ligger och skräpar.
vart nämligen 2 och en halv flytt kartong när ja väl la ihop allt.
ingen som är i behov av något?
samt ett vardagsrums bord i glas som inte är allt för lätt å sälja...

well ska väl ta och göra nå värt som att titta till maten i ugnen och lyssna ännu en gång på "tack för kaffet"


Visst ja en rolig händelse som skedde för ett tag sedan som gjorde mig lite irriterad.
en person ringde mig mitt i natten och ville prata och ja var upptagen, personen i fråga kunde väl inte riktigt acceptera att jag var upptagen, då hon hade gjort slut med sin kille, hon sa att hon hade försökt ta livet av sig och bara betedde sig väldigt märkligt då denne även har en dotter.
hur som helst. visst finns ja till om folk vill prata, det är absolut inte det men hör man aldrig av sig annars, så ska man nog inte tro att ja alltid kommer finnas till hands.
och personen har inte heller hört av sig efter händelsen heller vilket vi kom överens om.


har dock ett Turkiskt ordspråk som passar väldigt bra till denna händelse tycker verkligen ni kan ha det i å tanke




Avlägset vatten kommer inte att hjälpa till att stoppa elden.
(I en nödsituation kan man inte få hjälp hur mycket man än önskar det.)



 bless

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: