14-10-08

2008-10-14 @ 23:14:56

Nu är det verkligen på tiden att det blir dags för mycket mera positivt skrivande och positivt tänkande.
kanske inget löfte men i alla fall ett mål långt fram i horisonten, vilket jag skall försöka med denna gång.


Ja dom pressar på allt jag gör, ja alla måsten, alla saker som man bör göra som vuxen.
Betala skatten och leva för resten, slava för stadsmakten och hålla käften.
Vi matas och hålls vid liv med tomma löften och att pengarna ska trösta den själ som är ledsen,
ekonomin ligger synkad med stressen. Istället för att hålla med och flyta med strömmen så lever jag som Skalman i mitt vardagsliv.
Med andra ord låter jag sakerna få ta sin tid. Saker och ting tar ju sin tid.
Ändå piskar man sig själv, Har inte tid att be om hjälp, det är för mycket begärt


Tänk om man hade pengar, tänk om man vore rik, tänk om jag faktiskt inte brydde mig ett jävla skit,
inte i detta nuet, jag rullar i alldeles för hög hastighet för nå käppar i hjulet.
Men vi blir sittande mot husväggar, avslappnande som när det var modernt att byxorna var utsvängda.
Känslan är den samma som tidigare men sammanhanget nytt, det gamla samlas bland andra minnen och
skillnaden mellan vardag och helg.
svaret är enkelt idag är jag arbetslös och i förrgår var jag ledig.
Jag gör min grej och jag klarar mig själv, njuter av det som utvecklar mig så länge ingenting varar för evigt, det dröjer innan vi blir sentimentala vi har för många känslostadier kvar, vänta du bara jag utbringar en liten skål för ingenting en skål för allt vi gör före och efter skymningen

Sen kommer man alltid till den där frågan om varför saker och ting INTE kan vara enkelt.

Ja vet svaret till det hela.  KVINNOR. Det är dem som sätter oss MÄN i väldigt knasiga och komplicerade situationer.

Istället för att kvinnor talar om precis vad dom vill och när dom vill, så kommer dom med liknelser eller försöka på stå saker som vi omedvetet ska veta eller förstå. Vi MÄN är tydligen medium som kan läsa kvinnors tankar och förstå vad dem verkligen vill och menar. Vilket vi MÄN verkligen vet att så inte är fallet.

Så KVINNOR vakna upp vi är bara människor som verkligen inte begriper oss på er.

Ska det vara så svårt å verkligen ge ett ärligt och rakt svar för en korrekt handling?


Erkänner vart kanske inte så positivt men va ju värt ett försök.

Over and out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: